Skip to content

Merkontwerp vanuit de kern van je zaak

Op je website en op je social media. In je zorgpraktijk, op kantoor of tijdens je evenement. 

Overal waar jouw publiek komt zorgt de eenvoud en eenheid van je merk voor herkenning en vertrouwen. 

Dát is merkontwerp vanuit de kern van je zaak, vanuit je core business.

Wie ben jij?

Denk aan je zaak. Verwijder nu eens denkbeeldig je naam en logo van alle plekken waar je die hebt geplaatst.

Wat blijft over?

Is jouw bedrijf, jouw merk nog herkenbaar voor je volgers, bezoekers en klanten? Kunnen zij ook zonder logo ervaren dat ze bij jou zijn?

Wat ik je wil leren: Je bent niet je logo. Ook zonder logo communiceer je namelijk met mensen. En zij vormen een oordeel over je. 

Zorg dat het klopt!

Je merk heeft bestaansrecht door alles wat jouw publiek ziet, hoort, voelt, ruikt of proeft. Denk bijvoorbeeld aan:

  • De naam op de gevel
  • Een prettig ontvangst aan de balie
  • De helderheid van je website
  • De verzorgde bedrijfskleding
  • Goede koffie
  • Wat je vertelt op je socials
  • De factuur met duidelijke taal

Al die ervaringen vormen in het hoofd van je publiek een oordeel over je bedrijf, je mensen en je dienstverlening. Dat oordeel zorgt ervoor dat klanten voor je kiezen. Of niet. Je kunt er dus maar beter voor zorgen dat het klopt!

Ik, Martijn van de Polder, merkmaker in Zwolle, wil jou daar graag bij helpen met merkstrategie en merkontwerp. Ik voorzie je graag van advies over het opzetten van de merkidentiteit.

Merkstrategie

Een kloppende merkbeleving is essentieel om mensen voor jou te laten kiezen. Uitdagend ook, omdat niet iedereen op hetzelfde moment jouw aanbod nodig heeft.  Hoe zorg je dat je op het juiste moment in het brein van mensen oppopt als hun enige keuze?

Dat is merkstrategie. Merkstrategie is het langetermijnplan voor je organisatie, gericht op je enige bestaansrecht: klanten.

De belangrijkste vraag die je met merkstrategie samen met mij beantwoordt: wat moeten we doen om de ideale klanten te vinden, te binden en te leveren wat ze nodig hebben, zodat het bijdraagt aan jouw ondernemersdroom?

In workshops, gesprekken en sessies gaan we op zoek naar de kern van je zaak, waarin jij je onderscheidt van anderen en waarin jij de enige keuze bent voor je klanten.

Het resultaat is een heldere rapportage met een kort en bondig merkverhaal, dat de basis vormt voor je merkontwerp.

NIEUW! MERKSTRATEGIEPROGRAMMA VOOR PRAKTIJKHOUDERS IN ZORG EN WELZIJN 

Mariëlle Tromp

"Martijn is een conceptuele denker. We hebben een aantal strategische gesprekken gevoerd over wat ik voor ogen heb met mijn werk als merk en vooral waarom. Dit was echt heel goed, want dankzij de gesprekken met Martijn had ik een toetssteen voor alle afwegingen en beslissingen. 

Overigens heeft Martijn wel mijn logo en wat andere dingen ontworpen, als onderdeel van dat proces. Maar: dat op de voorgrond stellen zou zijn bijdrage teniet doen, hoe tevreden ik er ook over ben."

Merkontwerp

Vanuit de merkstrategie als ‘bouwtekening’ voor je merk, is het tijd om dat te vertalen naar hoe je gezien wilt worden. Dat doen we met merkontwerp. 

Moodboards, schetsen, kleurpalet, vormen, letters: alle ontwerpelementen in een samenhangende huisstijl. Een beeldtaal die flexibel toepasbaar is, online en offline.

In mijn ontwerp voor jouw merk zoek ik naar eenvoud en eenheid, want dat geeft rust en stabiliteit. Daardoor word je sneller herkend door je publiek en wek je vertrouwen.

Opgeleverd als overzichtelijk merkboek en digitale merkbibliotheek vol componenten om straks je publiek te verrassen, te prikkelen en te overtuigen.

"Martijn heeft tijdens het proces heel goed naar ons geluisterd. Alle onderliggende wensen wist hij feilloos naar boven te halen. Dit heeft hij uitstekend vertaald naar een concept waar wij ons helemaal in kunnen vinden. Martijn is niet bang om zijn mening te geven en doet dit op de juiste momenten. Daarbij heeft hij ons volledig in onze waarde gelaten. Hij heeft ons geholpen met strategie, marketingteksten, de juiste kleuren, logo en marketingmateriaal zodat wij onze doelgroep optimaal aanspreken."

Werk

Een merkidentiteit en huisstijl laten ontwerpen met oog voor eenheid is een investering die je terugverdient met loyale klanten en trouwe medewerkers. Zoek je hulp bij het ontwerpen, herontwerpen of verfijnen van je merkidentiteit? Dan moet je bij Martijn van de Polder zijn. Hij ontwerpt vanuit de kern van je zaak de visuele merkidentiteit van je organisatie. Met oog voor eenheid in het grote geheel voorziet hij je van advies voor je merkimago.